söndag 6 juli 2014

Slutet på ett kapitel. Början på ett nytt.

Snart är min tid i Hässleholm förbi. Fem & ett halvt år har jag spenderat här. Mycket har hänt & mycket jag hunnit med på ändå så pass kort tid. Vänner har kommit & gått, vissa en kort tid & vissa kommer jag aldrig släppa taget om. Jag kommer ha hunnit med två & en halv lägenhet & två jobb. Hässleholm har gett mig mycket & jag har lärt mig mycket om mig själv. Lärt mig stå helt på egna ben & stå för jag jag gör & tycker. Lärt mig uppskatta & ta vara på det som verkligen är viktigt samt alltid lyssna på mitt hjärta.

Det jag av hela mitt hjärta är på väg att göra nu känns så mycket större än när jag flyttade från Flen till Skåne. Jag längtar av spänning men är nervös på samma gång. Nervös på ett bra sätt. För tre veckor sedan sa jag upp mig från mitt jobb. För tre veckor sedan sa jag upp min lägenhet. Om tjugofem dagar ska jag vara ute ur min lägenhet. Om sju veckor har jag inget jobb. Om tjugofem dagar så bor jag hemma hos min pojkvän, som jag är helt galet kär i. Om åtta veckor så bor jag i Göteborg. Och om sextron veckor så bor Vi i Göteborg. Ett helt nytt kapitel, en helt ny stad, ett helt nytt liv. Jag är lycklig.

Inga kommentarer: