onsdag 19 november 2014

Dedikerat till Anna!

Nu har det gått sådär lång tid igen, två eller tre månader eller något sånt. Men livet har rullat på. För två och en halv vecka sedan fick Rasmus och jag äntligen(!!) tillgång till vår lägenhet. Det blev precis så fantastiskt som vi förväntat oss, nästan, utöver den delen att det var den absolut äckligaste lägenheten jag satt min fot i. Den var inte städad, över huvud taget, någonstans. Så med irriterade men bestämda steg var det bara att sätta igång. Alla rum har målats om och allting har grovstädats, vill knappt veta hur många timmar vi lagt på att bara städa. Vi hade aldrig klarat det så här bra heller utan hjälp från pappa, så sjukt tacksam för all hjälp. Nu börjar även rummen ta form här inne, sovrummet börjar kännas som ett sovrum, min garderob är underbar, vi kan laga vår kvällsmat i köket & jag har någonstans att kalla för hem, hem till mig, hem till oss. Slänger ut lite bilder sen när det är lite mindre stökigt, nog för att vi börjar komma i ordning men här är fortfarande ett rätt så stort organiserat kaos.

I övrigt har livet här börjat rulla på rätt bra. Vi båda jobbar för fullt och jag har bokat in en dejt med en jobbarkompis för en hel julbaksdag, woho! Känns kul att börja komma igång lite med nya vänskaper här uppe med. För som jag saknar mina fina nere i skåne! Efter julstressen på jobbet måste jag komma igång med att åka ner för att hälsa på lite oftare!

Nu ska jag sätta igång med att organisera lite mera & hoppas på att vara klar innan årsskiftet ;)

Inga kommentarer: